Czego (nie) potrzebujesz aby zacząć biegać?!

Łatwo powiedzieć czego potrzebujesz aby zacząć biegać: motywacji, butów, ciuchów, może planu czy towarzystwa. Tak naprawdę kiedy wychodzisz z domu z myślą aby przebiec swój pierwszy kilometr potrzebujesz jedynie tego pierwszego – własnych chęci i motywacji aby wyjść na swój pierwszy trening. Reszta przyjdzie z czasem. Reszty na razie nie potrebujesz.

REKLAMA

Nie potrebujesz:

Butów

Nie, nie potrzebujesz butów. A przynajmniej nie musisz lecieć do sklepu by przed swoim pierwszym biegiem kupić koniecznie buty. Jeśli nie ważysz tyle co młoda orka to na sam początek wystarczy jak masz jakiekolwiek wygodne obuwie sportowe. Wkręcisz się, zaczniesz biegać więcej? Sam kupisz porządne buty, które będą o niebo bardziej miękkie i wygodne od tych w których zaczynałeś.

Pulsometru

Nie potrzebujesz pulsometru, bo na pierwszych treningach i tak będzie ci tętno skakało tak, że nic z tego nie zrozumiesz. Organizm musi się przyzwyczaić do nowych warunków. Na samym początku wystarczy jak zaczniesz biegać na samopoczucie i tzw: tempo konwersacyjne, czyli z taką prędkością, abyś mógł w miarę normalnie rozmawiać.

Mam też wrażenie, że momentami zbyt dużą wagę przywiązujemy do cyferek, metrów, sekund i poszczególnych uderzeń serca. Jesteśmy tylko amatorami.

Technicznych ciuchów

Nie, nie potrzebujesz na start całej garderoby technicznych i oddychających ciuchów. Bawełna na początek wystarczy, a z czasem kupisz sobie spodenki, koszulki, bluzy i całą resztę i ani się spostrzeżesz zaczniesz dobierać koszulki pod kolor biegowych skarpet.

Keep Calm and Go RunningTrenera

Nie nie potrzebujesz trenera. Na początek potrzebujesz zdrowego rozsądku aby zza biurka nie rzucić się na ciągły 10 kilometrowy bieg. Potrzebujesz też motywacji do zrobienia czegoś ze sobą. Motywacji do zrzucenia kilku kilogramów. Motywacji do ukończenia jakichś zawodów. Motywacji do czegokolwiek. Każdy ma swoje powody aby biegać.

Dobry trener by w tym pomógł, postępy byłyby szybsze ale na podstawowym poziomie wystarczy abyś po prostu zaczął regularnie się ruszać. Jak zaczynasz od totalnego zera to zacznij od 2 razy w tygodniu po 15 wysiłku. Potrzebujesz planu aby się zmotywować? W internecie znajdziesz dużo planów dla osób które zaczynają się ruszać. Przykład: „Od zera do 60 minut ciągłego biegu”

Towarzystwa

Nie, nie potrzebujesz towarzystwa. Jeśli masz czekać na kolegę/koleżankę/kogokolwiek tak abyście mogli biegać razem, to może się okazać że będziesz czekał w nieskończoność. Jeśli chcesz zacząć biegać wystarczy, że sam będziesz miał motywację aby wyjść z domu. Bieganie to w większości sport samotników i na większości treningów będziesz tylko sam ze sobą. Boisz się sam/sama biegać? Wybieraj oświetlone i bardziej uczęszczane miejsca, albo… biegaj rano, kiedy większość tych których się możesz obawiać, śpi.

Zbyt dużej ilości informacji

Nie, nie potrzebujesz dużej ilości informacji. Nie próbuj nawet przed rozpoczęciem biegania przyswoić wszystkich biegowych książek i połowy biegowego Internetu. Nie ma sensu. Nawet ten post robi się już za długi. Będziesz zajmował swoją głowę pierdyliardem niepotrzebnych ci kwestii, parametrów i teorii a nie skupisz się na tym aby… biegać.

A do tego aby zacząć wystarczą tak na prawdę tylko chęci i odrobina zdrowego rozsądku.

REKLAMA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *