Adidas SolarBoost – premiera następcy modelu Energy

Pięć lat temu pojawił się Energy Boost. Przez ten czas na piance boost pojawiały się kolejne modele. Po pięciu latach modele te przechodzą metamorfozę tworząc zupełnie nową linię Solar z Solar Boostem na czele.

REKLAMA

Podstawowe informacje

Parametry

Przeznaczenie

Model Solar Boost jest bezpośrednim następcą modelu Energy Boost. Podobnie jak on jest bardzo miękkim i uniwersalnym butem treningowym. Miękkość pozwala pokonywać w nim nawet najdłuższe dystanse. Sprężystość sprawia, że sprawdza się także podczas szybszego biegania. Jest także skonstruowany nieco inaczej co sprawia, że na stopie układa się przyjemniej niż Energy. Ale o tym za chwilę…

Adidas SolarBoost

Nowa linia Solar

Model Solar Boost jest jednym z przedstawicieli nowej linii butów Solar. W jej skład wejdzie 5 modeli. Przede wszystkim właśnie Solar Boost, który jest następcą modelu Energy. Modele SolarGlide i SolarGlide ST to następcy Supernovy oraz Supernovy ST. Wreszcie modele SolarDrive i SolarDrive ST, które będą następcami modelu Response oraz Response ST.

buty
neutralne
stabilizacja
maksymalna amortyzacjaSolarBoost
SolarGlideSolarGlide ST
bardzo duża amortyzacjaSolarDriveSolarDrive ST

Alternatywy

Alternatywami dla SolarBoostów są inne buty łączące w sobie dużą miękkość, z elastycznością, sprężystością i często „skarpetkowym” dopasowaniem. Warto też zauważyć, że każdy z tech modeli jest na tyle specyficzny i daje tak inne dopasowanie do stopy, że na stopie każdy z nich będzie leżał zupełnie inaczej.

modelwaga 9USdropcena
Adidas SolarBoost
305 g10 mm699 zł
Nike Epic React239 g10 mm639 zł
Saucony Freedom255 g4 mm749 zł
Under Armour Phantom290 g8 mm599 zł

Cholewka – bez klatki, bardziej miękka i komfortowa

Porównując Solar Boosta do Energy najwięcej zmian widać w cholewce. W przedniej części znajdziemy materiał techfitowy z dodatkowym paskowym nadrukiem AquaPrint. To trochę powrót do klasycznych techfitowych materiałów stosowanych w pierwszych edycjach Energy. Przód buta został też minimalnie poszerzony niemniej jednak elastyczna i dopasowana struktura TechFitu sprawia, że but nadal jest w tej części dobrze dopasowany a stopa nie ma tendencji do „latania”.

Adidas SolarBoost - TechFit

W części środkowej zrezygnowano całkowicie z plastikowej klatki co jest największą zmianą i w praktyce bardzo odczuwalną. Teraz środkowa część cholewki to dwie warstwy materiału połączone ze sobą co jest dużo bardziej przyjemne dla stopy niż plastikowa klatka. But podczas ruchu układa się lepiej i jest lepiej dopasowany niż Energy.

Pod spodem nowej miękkiej „klatki” znajdziemy też język, który jest zintegrowany z cholewką. On także wpływa na dobre dopasowanie buta. Całościowo but daje bardzo miękkie i komfortowe dopasowanie.

Adidas SolarBoost - Cholewka

Z tyłu zmian jest teoretycznie najmniej. Pojawił się skrzydełkowy zapiętek znany z modelu Ultra Boost, który trzyma piętę tylko po bokach. W środku tam gdzie jest ścięgno Achillesa zapiętek jest miękki i wysoki. Daje komfort i pewność, że żaden sztywny element nie będzie drażnił stopy. Tak jest w Solarach i tak samo będzie w pozostałych butach z tej linii. Wysoki zapiętek to cecha charakterystyczna wszystkich butów z linii Solar.

Adidas SolarBoost - zapiętek

Podeszwa – więcej stabilności i niezawodny boost

W podeszwie nowością jest szyna, która nazywa się Propulsion Rail. Ma postać wysokiego kołnierza z pianki EVA otaczającego stopę dookoła. Stopa niejako wpada w ten kołnierz co sprawia, że leży na podeszwie bardziej stabilnie i pewnie. To zupełnie nowa idea w Adidasie, którą będzie można znaleźć także w pozostałych butach linii Solar.

Adidas SolarBoost - Propulsion Rail

Pod nią mamy piankę boost. Bardzo miękką i sprężystą, której Solar i inne modele zawdzięczają tak dobrą amortyzację. Mimo szyny i stosunkowo dużego, patrząc z zewnątrz, otoku, pianka znajduje się bezpośrednio pod stopą i daje bardzo dużo amortyzacji. Kto nie miał okazji polecam sprawdzić ją na własnych stopach. W stosunku do Energy zmienił się też nieco rozkład boosta i teraz jest go nieco więcej pod piętą.

Adidas SolarBoost - Amortyzacja

Bieżnik pozostał natomiast bez zmian. Mamy tutaj przyczepną gumę Continental. Mamy siatkowatą a przez to elastyczną „kratową” strukturę bieżnika. Jedyne co można mu zarzucić to płytkość i fakt, że przez to najlepiej sprawdzi się na asfaltach i ubitych drogach. W terenie nawet lekkim może tej przyczepności zabraknąć. Ale… Jest wystarczająco dużo innych dobrych butów w teren.

Adidas SolarBoost - Continental

Waga

Według materiałów producenta męski SolarBoost w rozmiarze 9US waży 305 gramów a damski w rozmiarze 7US – 254 gramy. But w moim rozmiarze 12US waży natomiast 333 gramy. Tyle ile przeciętna treningówka.

Mniej niż większość poprzednich „boostów” jakie miałem w rękach i na nogach. Jedyny, dosłownie minimalnie lżejszy był tylko Energy Boost ESM ważący 330 gramów. Pozostałe modele jak EnergyBoost 3 (340 gramów), UltraBoost (345 gramów), Supernova 9 (360 gramów) czy UltraBoost ST (365 gramów) ważyły więcej.

Adidas SolarBoost - Detal

Podsumowanie

PLUSYMINUSY
  • elastyczna i bardzo dobrze dopasowująca się do stopy cholewka,
  • brak sztywnej klatki w rejonie śródstopia,
  • bardzo dobra, sprężysta amortyzacja
  • jeden z lżejszych „boostów”,
  • dobra przyczepność nawet na mokrym asfalcie
  • wysoka cena – 699 złotych.
REKLAMA

Skomentowali

  • Wojtek
    17.05.2018 at 10:35
    Permalink

    Wygląda bardzo obiecująco, jednakże po złym doświadczeniu z Supernową 9 w której po 400 km guma continental starła się do pianki (co nie zdarzyło się w moim przypadku ani w Cumulusach ani w Pegasusach nawet po 1000 km ) trudno będzie mi się przekonać to Adidasa.

    Odpowiedz
  • Paweł Wysocki
    17.05.2018 at 18:51
    Permalink

    Ciekawy tekst. Ciekawe, jak będą się sprawowały w dłuższym okresie czasu. Czekam na test.

    Pozdrawiam,
    Paweł

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *